Man måste se positivt..

För någon vecka sedan kom en liten bomb som smällde till väntat men ändå så oväntat. Jag hade blivit lovad 75% året ut som helt plötsligt inte existerade. Det kom både som En chock samtidigt som det inte gjorde mig ett dugg förvånad. Jag hade de på känn sen någon månad tillbaka att detta skulle ske, såklart de var för bra för att vara sant!

Folk som fått vetat detta tycker jag ska kämpa för min rätt då de ändå var ett muntligt avtal. Och ja visst skulle jag vilja det, kanske mest höra någon form av ursäkt eller att någon skulle säga att det var fel av dom att kapa mig vid fotknölarna på detta viset. För helt plötsligt står jag med 4 månader som är helt blanka, jag var ju trots allt lovad jobb dessa 4 månader.
Men samtidigt kan jag inte säga heller att jag är ledsen att detta skett, försöker se det positiva. Det jag intalat mig själv är att "det var menat att jag skulle göra något större med mitt liv"! 

Jag är också tacksam för den tid jag spenderat där, nästan 3 år har jag varit där. Jag har fått mycket i bagaget som jag tänker ta med mig. Har fått mycket beröm från patienter om hur trevlig, glad och serviceinriktad jag är som verkligen värmt mig i hjärtat. Jag har lärt mig att våga ta för mig mer!

Folk ställer nu frågan till mig; har du någon plan på vad du ska göra nu?
Svaret är; nej, jag har faktiskt ingen aning alls! Jag funderar fram och tillbaka på vad jag ska hitta på. Flera idéer ploppar upp men inget bestämt utan vi får helt enkelt se vad som kommer här näst! Jag känner på ett sätt en lättnad och lite som frihet, för nu kan jag se över vad jag vill och jag är redo för ett nytt kapitel i livet känner jag! Det är kanske just det jag behöver, ett nytt kapitel!

"Every end is a new beginning"
◊ Vardag | |
#1 - - Mimmimoster:

Ett typiskt drag av Landsting och Kommun som arbetsgivare; det krävs en motprestation från dem efter år av anställning som slängdocka, de är skyldiga att anställ permanent, då åker man.... Samtidigt sitter kolosserna i regering o riksdag och rapar sitt mantra: Skapa Arbetstillfällen. som om de skulle kunna det, som om de har en minsta aning... Dina kunskaper är värdefulla i en kommunväxel, privat hälsocentral, hotell... Otroligt att du skulle få veta det här på det sätt det skedde.... Kram vännen!

Svar: Jag blev inte direkt förvånad, jag hade det på känn sedan 2 månader innan. Men ja de är typiskt, visst är det bra på ett sätt att de finns en lag som säger att de måste anställa en efter en viss period men samtidigt borde man haft ett eget val att kunna välja själv om man ville jobba kvar på de viset eller ej. Tyvärr fungerar inte detta så ja, i mitt fall hade jag hellre fått varit kvar och jobbat som tidigare än att få gå här hemma och inte få jobba något alls! Kram
ioannaa

#2 - - Mamma:

<3 <3 <3 Nu håller jag tummarna! Du vet för vad!

Svar: Ja jag vet vad du mena. <3
ioannaa

#3 - - Mimmimoster:

Ja, nu hoppas vi att det här leder till något bra. Kram <3

Svar: Det leder nog till något bra i slutändan! man måste vara positiv! Kram <3
ioannaa

Upp