◊ Läppenna...

Jag som knappt sminkar mig mer än "vardags sminkning", dels för att jag inte kan och dels för att jag inte tycker jag passar i det. Jag kan i princip en sminkning med ögonskugga, och så fort jag provar andra färger så tycker jag de bara ser mystiskt ut. 

Men nu senaste månaderna har jag funderat på läppenna, behöver inte vara så mycket färg mer än att kunna "förstärka" ens mun, min överläpp exepelvis syns knappt tycker jag, linjerna liksom tonas ut fast min läpp är större. Så jag har senaste månaden införskaffat mig fyra hela läppennor och gu va kul det är med smink bara man lär sig. 

Jag är inte ute efter att se översminkad ut då jag gillar att man ser så naturell ut som möjligt, men nog ska jag ha en färg på läpparna till jul. Man måste bara vänja sig tror jag vid att våga ha något utöver det vanliga!

Jag vet att bilden till höger ser knasig ut men jag gillar ju knasigt och tyckte jag skulle bju på det! Och det här är en med mer färg måste jag tillägga!




Jag är inte så mycket för läppstift då jag tycker de bara blir konstigt, men att fylla hela läpparna med en läppenna känns mer "okej" och inte lika "konstigt".
◊ Shoppa, ◊ Skönhet, ◊ Vardag | |
#1 - - Mimmimoster:

Nu sitter jag och fnissar lite åt dig! Naturlig, hihi, du har tagit steget från det redan. Ditt härliga hår och crazy naglar säger något annat. Läppstift är ett livselexir för mig, jag är halvklädd tills jag satt till den rätta färgen på munnen. Jag pratade med min farmor om läppstick och nagenack när jag var tre-fyra år, hon lovade köpa det till mig. Nu i adventstider är det 48 år sedan hon lämnade oss.....

Svar: Hehe, ja visst jag vågade ta det steget med håret och sakta men säkert vågar jag ta fler. Jag är mest rädd att folk ska tycka man översminkat sig då man har något på läpparna. Varför jag ens oroar mig om vad folk tycker och tänker är en fråga i sig.
ioannaa

#2 - - Mamma:

Vackra du! Kärlek <3 <3 <3

Svar: Tack mamma <3 <4
ioannaa

#3 - - Veronika:

Snyggt!!

Svar: tack :)
ioannaa

Upp