♥ Renovering och nu inredning..

Äntligen är vi kvitt de beiga och bruna väggarna, äntligen!! I onsdags förra veckan slet jag som ett djur för att få ut alla sakerna, det var som ett litet flyttkaos här hemma tills i söndags då vi äntligen var klara och kunde börja ställa saker på plats! Efter snart 4 år har vi stått ut med en brun fondvägg och beiga väggar i vardagsrummet och jag måste säga det att jag är nog mest glad över att slippa dom! Först bodde jag hemma i sånna färger i mitt rum och sedan flyttade vi in hit med dessa färger och jag var riktigt less på att se de två färgerna. 
Jag har däremot fått slita lite extra då mannen i huset lyckades göra sig illa på jobbet och inte kunnat använda vänsterhanden som den borde, så jag har därför försökt underlätta och slitit mer, men det har inte gjort mig något att göra det! Jag gillar och slita och dra och sedan kunna luta mig tillbaka då allt är klart och känna att det här har jag gjort och jag lyckades! Jag känner mig supernöjd över resultatet och jag känner mig faktiskt stolt över att jag gjort mycket själv på egenhand även om vi hjälpts åt mycket. Ni ska få bild sedan på vilken förvandling det har blivit, dock kommer det inte vara lika rättvist på bild som i verkligheten. För nu är det verkligen verkligen ett mysigt vardagsrum och jag tror vi snart har funnit den stil jag vill ha i mitt hem.
Jag är ju väldigt för det här gamla och slitna stilen, shabby chic och old vintage och det känns som om vi finner den nu i det nya rummet!
 
Vi vill köpa ny soffa till rummet nu och det ser jag fram emot, men däremot så måste jag säga att den gamla soffan gör sig mycket bättre nu än den gjort innan! soffan är beige och väggarna var beiga det säger kanske sig självt att det inte gör soffan direkt framhävande. Åh jag känner mig så himla glad att vi tog tag i detta och gjorde det. Även om högsta önskan vore att ha ett litet hus eller en egen bostadsrätt som vi kunde göra vad vi ville och fixa och trixa med. Det är så roligt att renovera även om jag satt till tjugo i ett mitt i natten och målade hela rummet ensam och jag trodde jag skulle bli galen, så skulle jag lätt göra om det igen för känslan när man är klar och hur nöjd man blir är stor! Nu är den roliga saken kvar, inredningen! Ja som jag skrev tidigare, det är shabby chic och old vintage som jag gillar och verkligen tycker är mysigt, sakta men säkert så börjar sakerna få sin plats, det ska upp någon hylla är det tänkt så hoppas på att vi tar det imorgon, sen ska små plock upp och fixas, det som är roligast men också klurigast!
 
Det är synd om Rocky däremot som inte haft någon som helst aning om vad vi hållt på med under renoveringen, vi satte upp plast i dörröppningen medan målning och slipning pågick, han grinade hysterisk där bakom och gjorde några tappra försök att ta sig förbi så fort vi gick in i rummet. Sedan satt han som fastklistrad på en resten av dagen. Och inför den nya soffan försöker vi lära honom att han inte får hoppa upp, det har också varit mindre kul, men det ger framsteg, gett han en pläd att ligga på istället på schäslongen och det verkar duga men han har inte riktigt förstått och gör tappra försök till att ligga på andra ställen i soffan. 
 
Ska ta bilder när vi fått upp hyllorna och fått sakerna mer på plats. Nu ska jag ut i google jungeln och söka mer inspiration! Ledsen för ett svammel inlägg men jag är så nöjd så jag måste skryta!
◊ Inredning, ◊ Vardag | |
#1 - - Mamma:

Gumman <3 vi hade ju en bråkig dag där på torsdag, vilket inte var så kul, så desto roligare att se och höra hur bra det blev! Du / ni är så duktiga!! Du har all rätt att vara nöjd och skryta lite <3 kramar!!!

Svar: Näe det var kanske inte det bästa, men du vet ibland har vi inte bra dagar. Jag är riktigt nöjd nu är bara det här småpyntet som ska fixas och trixas, men det står still just nu då hyllorna ovanför tvn inte kommit upp än. Kram
ioannaa

#2 - - Mimmimoster:

Skryt på när du gjort ett sånt stort jobb! Jag vill också måla/tapetsera, blir så sugen när jag ser reklam för Lady färgerna.

Svar: Hehe, ja det är roligt, kanske inte då man väl börjar med första målningslagret men när man ser hur bra det blir efteråt, eller då man målat sista lagret så känns det bra!
ioannaa

Upp