♥ Projekt; vardagsrum!

Längesedan jag skrev känns det som, har inte riktigt vetat vad jag ska skriva eller haft orken.. Som ni minns har jag pratat om projekt och att jag gör om här hemma och jag har gjort det som går som jag vill men det är ju ett rum vi spenderar mest tid i faktiskt och det är faktiskt inte köket utan såklart vardagsrummet! 
 
Nu har jag fått energi och kick igen att nu ska det fixas och donas här hemma, det är ju lätt att halka in i alla rum samtidigt men jag känner att vardagsrummet är ett rum som får så mycket med uppmärksamhet att det är dags att ta tag i det och fixa det mysigt och i den stil jag vill(älsklingen får faktiskt bara halka med på ett bananskal nu för jag är bestämd och envis, hihi)! Vitt, ljust och fräscht har jag pratat mycket om och vet ni vad? Jag är fortfarande inne på det nu med!  Jag älskar fortfarande old vintage stilen, det är så hemtrevligt på någotvis och jag tycker det är den finaste inredningsstilen faktiskt!

I lördags så tog jag tag i att fixa lite på mitt fönster som jag fick utav min morbror och hans fru vilket jag tackar jättemycket för då den snart ska få komma upp på sin plats, det krävs bara lite mer fix på den.
Annars så målade jag hyllorna(där fönstret ska stå) och tyvärr på vägen fick vi lite problem som tack och lov gick att lösa till slut, då vi slog ihop båda våra skallar. Men det var irriterade miner här hemma då vi var rädd att det inte skulle gå att fixa.
Hyllorna är vilket fall på plats och det blev jättebra(tycker jag själv), nu är det egentligen inte mycket mer målande i sig mer än två hyllor till och själva tv-bänken som är största utmaningen då det blir pillrigt.
Vi väntar fortfarande på att hitta en skänk/byrå/förvaringsmöbel i rätt storlek, och så ska vi fixa hem tre stora fönster till som blir ett litet byggarbete som jag tror kommer bli skitsnyggt! Sen såklart är det småplock som jag måste finna! 
 
Men nu har jag ny energi och nya idéer och jag är säkert på att det kommer bli skitsnyggt!
◊ Inredning, ◊ Vardag | |
#1 - - Mimmimoster:

Kommenterade häromdagen men det försvnn tydligen....Jag tycker det är så härligt med din kreativitet och ännu roligare att Anton är med på noterna! Jag får inte riktigt respons då jag dagdrömmer, det kan ta år innan projektet påbörjas om det är utanför mina möjligheter el kunskapsområden. Pyssla på! Kram!

Upp