♥ Måla måla måla..

Idag har jag i stort sett bara målat och slipat. Satte igång med att måla nu då jag har färg och tid för att göra det!
Äntligen är sybordet målat så nu står det på plats men däremot har jag inte målat lådorna till den eller hunnit riktigt med allt som ska målas. Har också målat köksbordet och två stolar, så imorgon ska jag fortsätta med de andra två stolarna och trappstolen plus lite annat smått och gott som ska få piffas till.

Älsklingen var tveksam då jag började målade köksmöblerna och såg ganska beskymrad ut över att han gav mig tillåtelse att få måla dom. Men då han såg hur det kommer se ut så erkände han att det faktiskt blir snyggt! Det blir en lantlig känsla och jag är riktigt nöjd, även fast det tar sådan fruktansvärd tid att måla om och om och om igen. Som tur är så är färgen väldigt snabbtorkande så jag har liksom hoppat runt i köket mellan grejerna och bara kunnat måla på hela tiden utan att behöva sitta och vänta.

Då jag gav upp målandet så åt vi en sen middag och sedan började jag och flytta så att sybordet skulle få komma på plats, sedan flytta på fåtöljen i hallen och ställa dit bord och stol. Har inte riktigt hunnit med att "fixa"  iordning som jag tänkt det än, men det hinner jag. Gick sedan in i badrummet för att rensa bort alla burkar och flaskor som jag rev ned här om dagen som istället fått stått placerad på golvet. Man kan säga att badrummet är i princip klart nu.

Känns som om jag har kommit en bra bit på väg i mina projekt.
◊ Inredning, ◊ Pyssla, ◊ Vardag | |
#1 - - Mamma:

Oj va du jobbat på! När du sätter igång går du inte att stoppa hihi! Nu måste du lägga ut nån bild också på resultatet! Jag får ju se hur det ser ut när jag ska rasta Rocky men dina andra läsare vill nog se! Kramar!!!!!

#2 - - Mimmimoster:

Oj, STORA project på gång!! Måla möbler är jättekul när man börjar, sen inser man va många SIDOR allt har. Du har säkert fått färg i håret tom vid det här laget =D ! Det blir verkligen en "makeover" hos er nu, jag börjar förstå det... Kram

Upp