◊ Nu händer det grejer..

Först och främst, det här blir ett längre inlägg!
 
Jag hade känslan att när 2016 började närma mig så skulle det vara ett bra år, kanske till och med så att det var äntligen dags att bli mitt år. En månad har gått och det har varit lite motgångar här och där, men mitt humör har fortsatt varit på topp! Vilket kanske är det viktigaste då det är mycket det som styr vardagen och livet i sig.
 
Jag har samlat ihop mina glimtar som skett på mindre än ett dygn, hehe.
1. Jag har skrivit på provanställning, även om jag har lite timmar så är det iallafall några timmar jag vet att det är mina, det är timmar jag vet finns där för mig under denna period. Så skönt! Jag kommer få säga hejdå till af och lämna det och jag försöker förhandla mig till någon jobbtimme mer i veckan då jag fått jobba i princip varje dag.
2. Jag har äntligen fått svar ifrån skolan, så drömmen att få hålla i det papper som kan ge mig den titeln jag vill ha; känns ett steg närmare! Fördelen är också att jag kommer kunna jobba och plugga samtidigt utan att förlora något! 
3. En annan rolig nyhet, vi ska få nya golv i lägenheten, och det är till och med hela lägenheten! Så skönt att slippa trasiga plastmattor, tjoho! Och som om det tog slut där!? Nej, till våren ska vi få måla alla bruna lister vita samt fönster, vi ska dessutom få sätta in en diskmaskin! Vi behöver inte handdiska mer, tjooohooo!! 
 
Men hur var det med mina dippar som skett under den här månaden.
1. Jag fick gå ned i tid på arbetet. Vilket känns synd då som vi alla vet är = mindre inkomst.
2. Jag tappade min kära mobil, som jag knappt hunnit ha(igen), denna gång flög den rakt på en sten i snön och spräckte glaset. Då jag säger flög så, jaa de var nästan som om den hoppade ur min jackficka och fick vingar i några sekunder och sedan letade efter den enda stenen som man kunde hitta i snön då de är väldigt fattigt med sånna trots halkan. Men för att se det positiva i detta, den slog på kanten så jag kan fortfarande använda den och kan vänta till nästa löning innan jag åtgärdar det.

Nu då det närmar sig en renovering av golv i lägenheten så tänkte jag passa på att rensa rensa och återigen rensa! Ett skåp ska ju offras för att få in en diskmaskin, vilket innebär att de måste bort ett helt skåp minst. Så nu är det bara att köra på känner jag. Men jag är peppad, jag är glad och jag känner bara hur ordet "tjoho" vill hoppa ur min mun!
 
Hoppas ni fått ut något av detta inlägg, men det här är vad som hänt och vad som händer nu och fram över! 
◊ Vardag | |
#1 - - Mimmimoster:

Så skönt för dig och roligt att höra att du har en fast plan nu för framtiden! Nytt golv, underbart!! Undrar när jag kan tjoa detsamma!? Kraaaam! <3

#2 - - Eleni:

Det här var ett härligt och peppande inlägg. En bild till det hade varit helt ultimat :D Härligt att det känns så bra. Att Tjohoa är det bästa!

#3 - - Mamma:

Tjohoo säger jag också! För när DU mår bra, mår jag också bra <3 KRAAAAAM!

Upp