♥ Bio kväll...

Igår fick jag en förfrågan om jag ville gå på bio och se den berömda skräckfilmen Annabelle. Snabbt svarade jag; Jaa absolut.. 
Sitter nu och inväntar biosällskapet som ska plocka upp mig, men bion börjar inte förrän 21.30 och efter som Jessica förbokat måste vi vara där ett tag innan. Har aldrig sett en skräckfilm på bio och man kan väl lugnt säga att de ska bli spännande om de är läskigare på salong med främmande människor eller om det är bättre hemma i mörkret!?
Läste idag att de förbjudit den i Frankrike pga att i flera biosalonger har besökarna börja slagits i salongen!? Mycket märkligt tycker jag, och tydligen hade ett slagsmål skett även i Malmö under visning av den filmen, lite lustigt, man blir fundersam om den är så provucerande så folk börjar slåss eller om de är för att personen bredvid skrikit i örat på någon som skapat bråk.

Denna film är en uppföljare kan man säga, jag och Jessica såg den första filmen tillsammans här hemma hos mig då Anton befann sig på kurs i huvudstaden och det var då de började brinna hemma hos oss så det glömmer jag aldrig. 
Lite läskigt kan jag tycka då jag fick reda på att dessa filmer är baserad på en "sann historia"(jag vet inte riktigt vad jag tror), de världskända Ed och Lorriane Warren är det som delar med sig utav deras upplevelser med det övernaturliga. De är tydligen välkända i USA och blev kontaktad många gånger av privatpersoner som hade demoner, spöken mm. och sedan är det deras berättelse/upplevelser som filmerna baseras på. 
 
Nu jag sitter taggad och vill väldigt gärna ge mig på godispåsen som jag köpte till bion, meeeen jag ska hålla mig ett tag till. Det är tur att jag har en skräckfilms-kompis, Jessica och jag brukar alltid titta på skräckisar ihop. Det roliga med att se skräckfilmer med Jessica är att hon är så sjukt rädd men hon ska ändå bara se filmerna!
◊ Vardag | |
#1 - - Mimmimoster:

Fyyyy, skulle ALDRIG våga utsätta mig för det där! Hoppas ni kom hem helskinnade! Har filmen något psykologiskt övertag som får folk att börja slåss? Drar den till sig störda sjuka människor? Huga, jag skulle nog vilja att besökarna blev visiterade innan jag satte mig där. Nej, jag tror att man ska ha STOR RESPEKT för det här ämnet, det är utöver vår kontroll.

Svar: Det var inte så läskigt, men ljudeffekter som får en att hoppa till isf. men tjejen som satt bredvid mig var livrädd, då pratar jag inte om Jessica utan någon annan tjej som satt med mobilen i ansiktet och sa; neej nej neeeeeej! sluta sluta sluta! så fort något börja hända. :P en skräckfilm är en sak, men jag skulle nog inte experimentera med de "andliga" världen.
ioannaa

#2 - - Mamma:

Ja fy! Jag vill inte se på skräckisar numera! Du verkade inte så skärrad ändå idag när vi pratade om filmen så den kanske var lite överreklamerad.

Svar: hehe, näe det var inte så farligt tycker jag, de är nog läskigare faktiskt isf att titta på skräckis hemma i mörkret än i en biosalong :P
ioannaa

Upp