♥ Senaste naglarna..

Jessica är ju en person som vill ha nya grejer på naglarna så jag får alltid gå vilt med min fantasi och testa en massa nytt. Förra veckan på onsdagen så gjorde vi neutrala med handmålade leopardmönster.
Tänkte också passa på och säga att snart är min "mini salong" helt klart, bara småfix och två tavlor som ska målas. Men fick inviga då den var uppdaterad med Jessica förra veckan. Och en till rolig sak är att min kära mor har övervägt att hon ska fixa fina naglar fram över, äntligen! Jag har väntat på den dagen då hon skulle bestämma sig.


 
 
◊ Naglar, ◊ Vardag | |
#1 - - Mimmimoster:

Sååå läckert! Jag införskaffade ett gel-startkit för ett julklappspresentkort nyligen, blev såld på det efter att Vickis varit här och haft mini-spa med mig. Men så där fint blir det ju inte....=/

Svar: hehe, det är inte riktigt samma sak med det där startkitet ifrån depend och det materialet jag använder. Depends gellack är ju bara ett nagellack med gele som håller ca 2 veckor(om man har tur håller det säkert längre ;)) Medan jag använder mig av gele som man bygger upp en nagel med, vilket gör att jag kan bygga ut förlängning och skapa långa naglar och jag kan skapa en helt annan form och uppbyggnad av den naturliga nageln. Så du kommer nog inte få till det som mina naglar jag bygger, men du kan göra mycket fint med gellack. Gellack är ju en blandning av gele och nagellack dvs att de går inte att bygga upp en såkallad C-form eller apex utan det är mer nagellacksform, och gele som jag använder är rent gele som gör att jag kan bygga upp en såkallad C-kurva/apex. Jag kan tex bygga ut långa naglar på en som varit nagelbitare hela livet och i princip inte har några naglar. Men har också vart sugen att prova gellack. :)
ioannaa

#2 - - Mamma:

Tänkte väl att jag skulle få fina naglar till sommaren och min kommande semester! Jag ska ju ha 6 veckors ledigt i sommar och jag läääääängtar! Det ska bli både spännande och kul att göra naglar, fast jag är nog en fegis och vill bara ha " fransk". Inga krumelurer och mönster! Kram min lilla älsklings Joanna <3

Svar: Ja klart du ska ha fina naglar, någon krumelur kanske du vågar dig på :) KRam
ioannaa

Upp