♥ Ortoped...

Igår var jag på sjukhuset och hade mitt besök hos ortopeden angående min fot som krånglat nu i mer än 3 år. Röntgen två gånger och nu äntligen fick jag komma till någon som förhoppningsvis har hittat felet. 
Igår fick jag en kortisonspruta och de gjorde ganska så ont att ta sprutan måste jag säga, usch och fy vad de kändes obehagligt och de skedde säkert på någon minut bara men de kändes som mycket längre tid, sved och kändes verkligen som om foten svällde upp till en boll. Hade bedövning i sprutan som sattefart där och då kändes de verkligen som om jag var rund under foten. Har aldrig haft bedövning tidigare och de var den märkligaste känslan jag har haft på länge. Men förhoppningsvis har vi löst problemet med foten och förmodligen är det bara en envis inflamation jag har haft i dessa år.

 
Resten av tiden igår så for vi på dollarstore mamma och jag, så med halva foten bortdomnade och en känsla av att jag gick på en boll så skulle jag trots det envist gå på dollarstore och där hittade jag faktiskt nya julkulor då jag har bestämt mig för att byta ut dom i år då jag vill ha ett helt annat stuk på våran gran.
Sedan på kvällen ned på stan och åt middag jag och älsklingen på stekhuset, riktigt gott var det och lyxade till det ännu mer med efterrätt också. 
◊ Vardag | |
#1 - - Mamma:

Inte ens en ond fot och kortisonspruta kan stoppa när köpsuget sätter in hihi! Du kanske skulle ha hållit dig lite " lugnare" efter sprutan.....hoppas det blir bättre nu iaf! Kram!,

#2 - - Mimmimoster:

Det var ett bra besked, att det inte är något trasigt i foten. Du kanske får några övningar för att stärka upp och avbelasta. Jag går också med en krånglande knölig fotsula, men har börjat med mina tåhävningar på trappsteget igen. Lite julgrejer på Dollar, än så länge iaf...

Upp