On the train back home.

Sitter nu och filosoferar på tåget, medan chrille är lutad bakåt och har somnat. Hans mun är öppen så de ser ut som om han är i en dryg position mot mig. Händerna på han är ihop slagna i knäet hans och kepsen ligger för ögonen. Jag får bara lust ibland att göra knäppa saker, nu har jag lust att stoppa in en godis i hans mun och stänga igen munnen på han. Men det låter alldeles för farligt, tänk om han skulle kvävas liksom. Så jag får helt enkelt låta bli att vrida mitt huvud emot högersidan så att jag slipper se hans öppna mun som är vriden mot mig.
Jag har rest sen 7.14 i morse, jag är svintrött. Fick max fyra timmars sömn om jag hade tur. Jag har bara lust att luta mitt huvud bakåt och låta mig själv hamna in i drömvärlden. Men jag klarar inte av sådant att sova middag eller liknande, jag mår så fruktansvärt dåligt efter det.

De ropade ut i högtalarna att vi skulle bli lite försenade. De höll på med något vägarbete så de hade bara ett spår åt båda hållen som man fick använda vilket gjorde att vi fick så lov att vänta i tio minuter sa det. Klockan tickade iväg och då vi äntligen började rulla iväg med tåget visar det sig att vi var 20 minuter försenade.



Direkt då vi kom till tågstationen var det bara springa och leta vart perrongen fyra låg. Vi skulle haft 50 minuter på oss att leta och köpa med oss mat. Men ack så blev de inte, vi hade 20 minuter på oss att leta tåget då vi väl kommit av det andra, de hade gått en halvtimme i försening.

Tog lite tid för oss att lyckas ta oss ifrån perrongen, vi hittade bara trappsteg och jag kom med en väska och handväskan, jag återvänder med två väsker plus handväskan. Chrille har med sig sina två väskor, fast de kändes som om han hade med sig mer grejer ned än nu då vi återvänder hem. Vi lyckades efter ett tag finna en hiss. Vi fick stå i en liten kö ett tag, men det hände något enormt fult men roligt. De som gick före oss åkte ned och chrille sa åt mig att trycka på knappen "hit" så att hissen skulle komma upp igen. Jag tröck och sa; tänk om de kommer upp igen och hann inte ens komma ut? Vips så kom hissen upp och de va kvar i hissen. Jag kunde inte hålla mig för skratt. Vad var det för skit hiss? Dom hann inte ens kliva ur förns den kom upp, en hiss brukar väl vänta tills man fått gå ut ur hissen. Tokigt! Vi yrade runt och följde med alla pilar åt vilket håll vi skulle gå för att hitta perrong fyra. Där var den, äntligen framme.

Vi fick äntligen kliva på tåget och då vi skulle gå ombord kom en gubbe före oss med sina gåstavar, han viftade med dom så jag trodde nästan att han skulle peta ur ögonen på personen framför mig. Jag kunde inte vara tyst och mummlade högt att han borde va lite mer försiktig med de där pinnarna innan han gör illa någon. Tror inte han hörde ett enda ord jag sa.

Självklart så hamnar han mitt emot mig, gubben mitt emot på tåget har en fnösig näsa, ser jävligt grinig ut. Jag brukar inte döma ut folk, men vad ska man säga, han verkar helt klart vara en bitter man. Klockan är 13.23 nu och jag har ytterliggare två och en halv timme kvar ungefär. Låt de gå fort, för jag vet inte om jag orkar så mycket mer på en mage som endas fått i sig fyra riskakor och en pucko. Plus att jag längtar till en viss middag med en speciell person. Lite önskar jag att jag inte skulle jobba imorgon, för jag vill bara en sak justnu. Jag vill vara i hans armar, eftersom jag längtat som en tok!
◊ Äventyr | |
Upp