◊ Solbrillor är grejen...

Har aldrig tyckt jag passat i solbrillor, men jag har ändå alltid vilja hitta de där, ni vet, "perfekta"!
Men det går oftast inte så bra utan slutar med ett säkert kort som de klassiska pilotbrillorna. Solbrillor som är kanske en av de roligaste accessoarerna som man kan pryda sitt ansikte under de härligt varma soliga dagarna och som faktiskt gör någon nytta dessutom, men trots alla fördelar så är det mer av en kamp varje gång.
 
I somras följde jag min vän Jonnas fotspår när det kom till detta. Och hur gör hon?
Jo, det ska jag tala om, man slutar leta de snygga "perfekta" och siktar istället på att leta rätt på de där fula brillorna som man absolut inte skullle kalla fin utan mer sånna där som man skrattar åt  för att de ser så.. ja typ mystiska, konstiga och bara fula helt enkelt.

Helt plötsligt så blir det bara häftigt istället för konstigt som de blir med vanliga tråkiga! Plus att om någon säger att de är fula så kan man inget annat än att hålla med då de var just därför man köpte dom från första början!
Man får inte glömma att räta på ryggen och glida med stil genom staden med sina alldels nya fula men häftiga solbrillor, haha.
 
Den här samlingen fick jag ihop i somras då jag upptäckte att det kryllar av fula brillor, och jag längtar tills det är dags att få använda dom och införskaffa ännu fler fula brillor! 
 
Fotona är fortfarande inte perfekt, men det blir bättre eller hur?
 
 
Ett till plus i kanten är att eftersom inte alla köper fula brillor med flit så finns oftast dom kvar i butikerna och man blir lite ensam om det. 
◊ Shoppa, ◊ Skönhet, ◊ Vardag | |
#1 - - Mamma:

Faktum är att jag tycker du är snygg i ALLA solbrillor du köpt! Gillar att du vågar och testar en massa! Det fanns där hela tiden, det visste jag, bara du släppte loss och struntade i vad andra tycker eller att du inte vågade,kunde eller såg hinder och då menar jag inte solbrillor förstås utan allt som du gör och kan idag! Joanna, många tycker du är duktig, rolig, snäll och tycker om dig! Jag får höra det hela tiden pm dig och jag är så glad för din skull<3 <3

#2 - - Mimmimoster:

Hihi, jag förstår precis hur du tänker Joanna! Ett avslappnat förhållningssätt till sin egen person är bästa skönhetsknepet och man får många kommentarer på gott och på ont. Jag brukar säga; jag ber ingen om lov!! Livet är för värdefullt för att man ska begränsa sig i onödan. Bland det roligaste minnet från en av mina outfits var kommentaren; Helt tappad asså.... Jag ska kolla upp mina solbrillor och visa dig, hade en liknande vurm när jag var runt tjugo. Kram på dig läckerbiten!

Upp