◊ Rengöring för ansiktet...

Har suktat efter en rengöringsborste för ansiktet så länge, i säkert två år har jag vilja haft en men priset för dom har varit alldeles för mycket enligt min åsikt då de oftast passerar tusenlappen och lite till. Denna skönhet upptäckte jag mitt i julklappsjakten och fick upp mitt öga lite extra, då den kostade under tusenlappen(699;- om man ska vara exakt) och att den hade två funktioner. Denna är gjort för ansiktet och har en ansiktsborste för att rengöra på djupet samt att den har ett litet epileringshuvud som man kan epilera bort de fjunen man har i ansiktet som man kanske inte vill ha.
 
Rengöringsborsten gör verkligen sitt, ansiktet känns verkligen rent och fräscht. Det kittlas lite då man använder den på kinderna, hihi. Men man kan jämföra det med då man använt en ansiktsmask med peeling, samma efterkänsla blir det, om inte ännu bättre till och med.

Epilatorn, ja vad ska man säga om den... Ont gör det, men det säger sig själv för ingen epilator är direkt skön att använda, speciellt inte i ansiktet. Men det jag gillar att det är ett litet enkelt huvud så att den är lätt att fokusera på området man vill använda den på och att man kan välja vilket håll den ska köra åt så att de är ännu lättare att använda den. Ett annat plus är att den får inte tag på exakt alla hårstrån så de blir liksom inte en kant med hårväxt och på den andra sidan inte ett enda, utan den tar en lagom mängd så att man får köra den flera gånger ifall att man vill ha bort mer. Det ger också en mindre smärtsam epilering. 

Jag har endast hunnit prova denna produkt en gång men jag känner mig riktigt nöjd faktiskt.
 
Jag är inte världens bästa fotograf då jag inte riktigt kan med kameran men det kommer väl med tiden, hehe.
◊ Skönhet, ◊ Vardag | |
#1 - - Mimmimoster:

Du kan öppna skönhetssalong vilken dag som helst. Epilering låter hemskt, har aldrig provat själv. Det finns något som kallas trådning också, har du sett hur det går till?

Svar: Hehe ja de är inte smärtfritt med epilering men det ger ofta ett bra resultat :) tråkning har jag sett men de är något man ofta använder till brynen, dock är det svårt om man inte kan plus att har man otur då man kör på brynen kan man råka få med sig håren som man ville ha kvar. Ofta brukar dom sätta en slags tejp som skydd för att det inte ska hända.
ioannaa

#2 - - Mamma:

Har du en sån!? Visste jag inte! Funkar den på "skäggiga" tanter tro hihi?!

Upp