◊ Halloween..

Det börjar närma sig halloween, och vad tillkommer till det? Jo, det kan vara från söta små pumpor till läskiga och blodiga saker. Till ära av just halloween kom Jonna hit för att fixa sina naglar efter ett långt uppehåll, äntligen någon som man kan göra lite mer tuffare och samtidigt puttinuttiga naglar på, så himla roligt måste jag säga! Har verkligen saknat att få gå lite bananas i nagelvärlden som jag alltid fick på henne.

Som vanligt  vill Jonna ha den mandelformade varianten av naglar och hon hade gett mig i uppgift att komma på en bra halloween design. Jag har suttit och knåpat och haft sååå många idéer och visste inte om jag skulle köra på den gulliga versionen eller om jag skulle köra på den tuffa "läskigare" versionen. Men blev inga puttignuttiga pumpor som fick pryda hennes naglar. Tänkte också denna gång att jag skulle handmåla mer än jag gjort då jag tycker det är kul, intressant och se hur mycket man kan måla på en liten nagel, så allt är helt enkelt handmålat.
 
Så hoppas ni är redo för det kommer bli en liten bildbomb för att visa alla detaljer och tid jag lagt ned på detta, och hoppas ni har ett bättre öga än min älskade sambo som inte riktigt hade tillträckligt med fantasi för att kunna se vad vissa saker skulle föreställa. Men jag kommer skriva en kommentar om vad som är vad ifall någon saknar fantasin, hehe! Ni får också bortse ifrån att det är lite färg kvar på sidorna(det är vanlig akrylfärg som är helt ofarligt på huden och som går bort med tvål och vatten men som Jonna inte riktigt "orkade" gnugga bort ordentligt)

 
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Närbilder och vad det ska föreställa.
En vampyrmun med blod på tänderna.
 
Från vänster; En kråka, en varg/varulv som ylar och som bakgrund en måne, osymmetriska schakrutor med blodstänk.
 
 
Från vänster; blodskvätt?! , en måne med moln på sidorna(syndes inte så bra dock på bilden), en handflata som "trycker sig mot något".
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
Det roligaste av allt som jag tycker passar perfekt in till Halloween är ju att jag har använt mig av självlysande geleer så att de får en liten extra piffning i mörkret.


Min nagelinsta; @glamorousfingers
 
Hoppas ni ser vad sakerna är för något och gillar min idée för halloween. Min favorit av alla dessa är helt klart handavtrycket som verkligen blir som jag tänkt mig då den lyser i mörkret! Sedan kommer kråkan som andra plats! Vad tycker ni? 
 
Och glöm inte, det är fredag, så ni får ha en sån trevlig helg!
◊ Naglar, ◊ Vardag | |
#1 - - Mimmimoster:

Jag blir så till mig så jag sitter och pratar för mig själv här! Om man kan tävla i nagelkonstruktion så ska du omedelbart anmäla dig Joanna! Otroligt!

Svar: Åh va roligt! När jag har ett diplom i handen och kan kalla mig nagelteknolog så vill jag faktiskt tävla i sånna här saker, det finns tävlingar i hela världen samt via internet så nog finns det. Men tyvärr krävs utbildning för att man ska få vara med i dessa.Jag tyckte verkligen de va roligt att få göra något annat och mer piller än jag bruka! Roligt att få liksom skapa något mer "verkligt" än bara platta dekorationer.
ioannaa

#2 - - Eleni:

Du är så otroligt duktig! Wow!

Svar: Tack <3
ioannaa

#3 - - Mamma:

Vargen/varulven mot månen är min favorit! Så läckert i mörkret!

Svar: Ja den blir mycket bättre i mörkret, då ser man bättre vad det är, önska dock i efterhand att jag gjort liite annorlunda. Men det kommer en ny halloween nästa år. :)
ioannaa

Upp