◊ Röda julnaglar...

Jag har verkligen inte hunnit med mig, var två veckor sedan jag gjorde julröda naglar på Mona och ändå har jag inte lyckats få upp bilder på dom. Men nu ska ni få se innan det börjar ramla in nyårsnaglar istället för julnaglar.
 
Och som vanligt vill jag alltid kommentera lite och skriva lite om naglarna innan ni får titta på resultatet.
 
Jag hade valt ut ett mörkare rött glitter till hennes juldesign, men vi var lite oeniga om vilken färg det röda glittret hade, hon sa att det var koppar, jag sa att de va mörkrött, haha. Hon hade tänkt sig att glittret skulle vara riktigt riktigt rött och tyvärr så hade jag inte det, så blev det såklart inte som hon hade tänkt sig och eftersom hon ska bära naglarna så självklart löste jag det på bästa sätt så att hon skulle få sina röda julnaglar! Blev tyvärr inte glitter som jag hade tänkt till denna design men vi var iallafall överens om att de blev riktigt julröda i slutändan och hon gick därifrån nöjd. Och självklart är snöflingorna handmålade!
 
Vi upptäckte också då jag tog bort den gamla designen att Mona har råkat ut för nagellossning på ena lillfingret, det är då nageln släpper ifrån själva "köttet", haha låter lite mystigt men lättast att förklara det så för er. Oftast orsakas det av att man själv har varit och pillat/grävt under nageln eller ibland kan de vara så enkelt att man kanske har skadad sig så att det blivit så. Eftersom förra designen hade heltäckande färg på lillfingret så syntes inte detta förrän jag tog bort materialet, annars hade man kunnat "förhindra" att nagellossningen blivit så pass som det var. För att åtgärda en nagellossning ska materialet avlägsnas och nagelolja är något jag rekommenderar starkt till dessa fall(nagelolja är ju magi och gör mycket under)!
Vi tog alltså bort materialet, och sedan la jag ett tunnare lager med genomskinlig gele endast för att hennes egen nagel inte skulle fastna i något. Sedan målade vi den med vitt nagellack(mitt röda nagellack var på tok för ljust jämfört med resten av designen) och det var mest bara tillfälligt och så att hon kan ta bort nagellacket och hålla koll så att släppet inte blir större. Träffade Mona efter att det hade gått en och en halv vecka och det har blivit stor skillnad och ser ut att gå åt rätt håll!
 
Tänkte mest förklara varför hon hade en vit nageln men blev mer text och förklaring på vad nagellossning är, hur man löser det och vad det orsakas av, hehe. Men nu ska ni få se resultatet! Så vad tycker ni? Juliga nog?
 

 
 
Min nagelinsta; @glamorousfingers 
◊ Naglar, ◊ Vardag | |
#1 - - MIMMIMOSTER:

VILL OXÅ HA! Just nu bryter jag en nagel i timmen i jobbet.

Svar: Usch de lät inge roligt med trasiga naglar. Men jag vet hur det är. Kunde inte hålla en enda nagel innan jag började ha material på dom!
ioannaa

#2 - - Mamma:

Blir så himla fint <3

Upp