♥ Veterinärbesök..

Igår var vi hos veterinären för ett återbesök. Vi fick mycket beröm av veterinären för hur vi tagit hand om lillemans öra. Allt såg fint ut och örat var så rent sa hon och är nu på bättringsvägen, vi ska fortsätta droppa varannan dag helgen ut, då dropparna innehåller kortison så skulle man inte sluta direkt utan trappa ned. 

Suck och pust... Ikväll upptäckte jag då lilleman lade sig bredvid mig att hans ena tass var blöt, han har den tendens att bita på klorna eller slicka på tassarna ibland så man får ofta skälla på honom och hålla koll. Har tyckt det blivit bättre men jag kan inte hjälpa det då jag tyckt han gjort det allt mer ofta nu, så jag tog och kollade på just den utsatta tassen som han är på mest. Han ser svullen och irriterad ut på alla tårna på den tassen, ser nästan ut som om det skulle komma vätska under ifrån klon. Söker nu runt på internet till vad jag kan göra, ska jag badda på med koksalt? Ska jag smörja med tass salva? Är det allergi? Är det en inflammation?
Känns väldigt tråkigt att upptäcka det nu, då vi igår var hos veterinären, tänk om jag hade sett det i förrgår då hade jag kunnat fråga direkt om det eller ännu bättre tänk om vi inte hade behövt upptäckta detta. Min rädsla är att han ska vara allergisk emot något, det vore fruktansvärt tråkigt då de kan komplicera en del för honom beroende på vad det är för något han skulle vara allergisk emot. Första tecken brukar vara just att de slickar sig på tassarna vid allergi, men också öronen kan bli drabbad. Han kliar sig ganska ofta vilket jag upptäckt då jag varit mer uppmärksam varje gång han kliar för att han inte skulle klia i örat. Att han kliar sig mer förvånar mig egentligen inte, då vi går mot kallare tider brukar han bli så torr i huden så han t.o.m har lite mjällantydan. Vet inte vad jag riktigt ska göra mer än att rota fram tratten då han är ensam, vill inte att han tuggar mer på den där stackars tassen.

◊ Rocky, ◊ Vardag | |
#1 - - Mimmimoster:

Nej, va jobbigt! Kollade inte veterinären efter allergitecken vid första besöket? Lilla gubben, han kan ju inte berätta om det kryper och kliar överallt...Finns det någon "vårdguide" på nätet där man klicka sig fram för djur!? Gå på en djurbutik och prata, där kan du nog få lite vägledning om det t.ex. handlar om foderallergi. Uffa!

Svar: Näe hon var ganska så säker på att de va svamp efter att hon hade kollat i örat med ett slags förstorningsglas. Men vi pratade om det så de frågade om andra saker. Nja, man får mest googla och hoppas att de är någon som ställt samma fråga hos en veterinär eller har lagt ut bilder på samma sak.
ioannaa

Upp