♥ Förlovad!

Jag är nu förlovad för första och förhoppningsvis sista och den enda gången i mitt liv! Jag blev helt överraskad kan jag säga då Anton har lurat mig totalt både innan vi for och den dagen då vi förlovade oss. Allt var en överraskning och jag kan inte vara mer glad än jag är över det! 
 
Nyförlovade på Fortezza!
 
 
Dagen innan vi skulle fara så var tanken att vi skulle storstäda lägenheten så att det skulle kännas fräscht då vi kom hem ifrån Kreta. Men helt plötsligt skulle Anton åka iväg och då jag fråga vart så sa han bara hejdå fort och stängde ytterdörren. Efter en timme ringde jag och fråga när han skulle komma hem för magen min började knorra efter lunch och jag höll på för fullt med storstädning. Fick som svar att han fixade nå grejer och att han skulle svänga förbi sitt jobb och skriva på en sak. Då jag frågade vad det var för grejer fick jag svaret "jaa men det är en grej bara...". Efter ca ytterliggare en timme så ringer han och berättar att han var påväg till jobbet för att han skulle skriva på och då frågade jag vad han hade gjort under den timmen då han sa förut att han skulle fixa det men vad han hade gjort fick jag inget svar på. Senare på dagen då han kommit hem fann jag ett kort ifrån en bilfirma och då jag visade upp den och frågade om han hade vart och provkört bilen medan jag städade och Anton "erkände" att det hade han gjort. Jag blev ju såklart inge vidare glad då jag hade slitit hela dagen och han hade "provkört" en bil.
 
Fjärde dagen på kreta så ville Anton verkligen inte gå på stranden och jag hade bränt mig så Anton ville att vi skulle gå upp på Fortezza så jag gick med på att göra det. Vi tog oss en promenad och gick dit och vi gick länge länge länge där inne, men då jag stod uppe på en utav byggnaderna där inne som man kunde gå på med en sådan utsikt, man hade utsikt över havet och hela stan, då hände det! Jag blev så överraskad och så glad! Då förstod jag också att Anton aldrig hade provkört den där bilen utan att han bara spann vidare på det då jag trodde det.
 
Dom andra ringarna!
 
Däremot ska jag tilllägga att vi bytte ut ringarna, Anton ville egentligen ha hamrade ringar så vi hittade en liten butik där en kvinna jobbade och hennes man guldsmed som gjorde alla ringar i butiken förhand. Man kan säga att vi designade våra ringar själva då guldsmeden fixade dom som vi ville ha dom och så fick vi handgravyr inuti vilket jag tycker är charmigt! Så vi har kvar dom gamla men använder dom nya så det är dom nya på bild!
◊ Kärlek, ◊ Vardag, ◊ Äventyr | |
#1 - - Mimmimoster:

Än en gång; GRATTIS! Vilka fina bilder och mycket fina ringar! Kram

#2 - - moms:

Ett stort GRATTIS till er båda och lyckönskningar från mormor o morfar.

#3 - - Mamma:

Gullisar! <3

#4 - - Mimmimoster:

....vilket ROMANTISKT upplägg av ANTON, go´killen! =D

#5 - - Frida W:

Jag köpte de på Panduro. Fanns huuuur mycket som helst, men jag tänkte börja med dessa:) PS. Grattis till förlovningen.

Upp