♥ Tjuvkika på Köket!

Nu ska ni få er en liten tjuvkikning på hur köket ser ut och blev. Jag är inte klar med köket men det jag hunnit med har definitivt höjt upp rummet!
 
Var förbi hos mamma och pappa idag och fick låna ett par gardiner och en duk som gjorde en enorm skillnad! Ville ha ett par gråa gardiner men som ändå släpper igenom ljus och dessa som jag lånar av mamma tills jag hittat ett par andra gjorde verkligen sitt! Nu önska jag att vi kunde köpa nya mattor till köket och tänk om vi hade fått lov av hyresvärden att lägga in ett nytt golv det hade vart något också! Jag vill inte bara inreda utan skulle gärna renoverat om också, iaf få lägga nya golv över den gamla plastmattan skulle göra en förändring. Men tyvärr får vi nog inte det just nu.
 
Bilderna är kanske inte dom bästa, men det får er att se vilken skillnad. Tyvärr är före bilderna tagen på dagen och efter bilderna på kvällen så det får komma nya vid samma tidpunkt då jag fått ännu mer ordning. Lägg också märket till trappstolen vilken förvandling den fick, jag tyckte vårat bord och de var fint förut, men det blev finare nu och jag vill påstå att grejerna har fått ett ansiktslyft!
 
'
 
Jag känner mig jättenöjd och det verkar älsklingen också göra! Det är roligt att göra om saker och ta vara på det man redan har hemma istället för att köpa nytt hela tiden. 

Det jag vill göra om nu är hyllan ni ser med mina tavlor som jag målade, den vill jag måla vit och köpa en ny tidningshylla som inte står ut lika så att det är lättare att öppna städskrubben för just nu går den inte att öppna upp riktigt. Sedan ovanpå skåpen ser ni att det är rörigt, det är där jag vill få upp förvaringslådor som har en oldvintage look så att vi kan få ordning på städskrubben.
Sedan skulle jag gärna vilja köpa stolsdynor med volang och dom ska helst vara i grått, då jag inte vågar ha vita då barnen kommer på besök blir det lätthänt att det kommer lite kladd på dom. 
 
En sak jag vill notera är att jag älskar kökslampan vi har som jag köpte på bakluckeloppisen i huddik, fick två stycken för 100 kr och normalt sett kostar dom runt 1200-2000 kr så jag tycker jag gjort ett super fynd!
◊ Inredning, ◊ Pyssla, ◊ Vardag | |
#1 - - Mamma:

Blev ju jättebra! Du är verkligen duktig när du sätter igång! Ska kolla på riktigt imorgon. Kram lilla gumman!

#2 - - Mimmimoster:

...vill, vill, vill ha.... känner igen det där! När tankevirvlarna sätter igång så vill man handla o greja massor på en gång!!! Samtidigt som man måste hålla igen på budgeten. Men man blir uppfinningsrik på kuppen och jag tror man gläds ännu mera när man äntligen köper något man spanat på ett tag. Jag tyckte det var fint innan också men du har lyft ännu mer, verkligen!! Kolla Jotex, Hemtex, Jysk efter stolsdynor, de kanske har rea/erbjudanden..

#3 - - Mimmimoster:

Är in o kikar på ditt fina kök igen. Fnissar åt din "oreda" på skåpen, det ser ut ungefär som när jag har "STORSTÄDAT"...haha! Idag ska jag ägna denna strålande solskensdag till att få ut sjuktillståndet ur vårt hem, ska dyka in i skåpen och se vilka gardiner jag ska byta till, nu ska det bli ljust luftigt och vårlikt...Kram vännen!

#4 - - Mamma:

Du har väl nån gen där som du ärvt hihi när det gäller ordning och reda samt ditt otroliga tålamod o noggrannhet när du sätter igång dina projekt (som din kära pappa brukar uttrycka sej)hihi! Glömmer aldrig när du t o m brukade sortera skruvar åt honom! Kram!!!

#5 - - Mimmimoster:

Hej, hallå! Gick luften ur dig efter alla projekt och pysslande?
Hoppas ni har det bra och inte åkt på ngn influensa !?! Kram kram

Upp