♥ Längtar efter lugnet....

Det har vart så mycket de senaste veckorna, så jag känner att man inte fått tagit det lugnt. Då pratar jag inte om jobbet, utan jag pratar efter jobbet och på helger. Det har vart främmande där, barnvakt hit och dit, fara och flyga och aldrig fått chansen att verkligen bara lägga sig ned och ta det lugnt. Självklart tycker jag de är roligt att åka och hälsa på folk och det är roligt att folk vill komma och hälsa på, självklart lika roligt att vara barnvakt också! Men man får inte glömma att ta det lugnt, och framför allt, inte glömma att spendera tid på vårat förhållande och bara umgås vi två då jag vet att Anton inte heller riktigt kan slappna av och ta de lugnt. Vi är alldeles för stressade och kanske glömmer bort vad vi två behöver.

Jag längtar efter lugnet, efter att känna att jag bara kan luta mig bakåt och få slappna av riktigt, se på en film med älsklingen eller bara få glo på tvn. Känns som om jag är uppjagad hela tiden.

För ett år sedan hade jag sådanna problem med andningen och bröstsmärtor, har haft dom från och till under året. Men nu börjar de komma tillbaka och bli sådär som då det var som värst, då det kändes som om någon la sig på bröstkorgen och man fick riktigt svårt att andas och fick en konstig stark smärta i bröstkorgen.

Jag tror inte det har något med jobbet jag har nu, utan det händer hela tiden, flera gånger om dagen då jag känner det. Nästan som om de är värst då jag vågar slappna av lite. Jag kollade upp det förra året så jag vet ju vad det är för något. Men de känns inge kul att jag börjar hamna där igen eftersom jag inte vet hur jag ska göra för att få bort det.

Kanske det är dags att tänka om och försöka ta de mer lugnt? 
Vilket som så längtar jag för fullt efter att bara få vara vi tre här hemma och mysa tillsammans och bara ta det lugnt.. 
 

Rocky bjuder på en söt bild!
◊ Vardag | |
#1 - - Mamma:

Du skulle behöva göra lite gymnastik för hållningen och kanske en väst? Hihi. Ta tillvara stunder du kan vila. Det blir ju långa arbetsdagar för dej numera och du får lägga dej tidigare om kvällarna. Försök få in RUTINER! Det hjälper om man ska klara av ett arbetsliv! Och du, oroa dej inte för Rocky! Jag ställer upp så länge jag kan för din skull (och Rockys)! Kram lilla gumman!!

#2 - - Mimmimoster:

DET ÄR TYVÄRR SÅ MED LIVET , man styr inte så mkt över sin vardag när man är i jobbsvängen. Därför ska man tänka på att inte planera in så mkt till helgen, men lika viktigt att inte skjuta upp allt till just helgen. Den är inte oändlig tyvärr....Du kommer in i det här så småningom, glöm inte att andas bara....kram

#3 - - Mimmimoster:

Jag har bara varit in och tittat på "GullRocky" lite .... kram

#4 - - Mamma :

Hallå vart tog du vägen!? Nu vill vi ha lite uppdatering på bloggen tack! Ville bara komma in och säga att det är så roligt att se dej " luckan" när du jobbar hos oss! Saknar dej när du inte är där numera! Stolt mamma är jag över dej ska du veta! Kram älskade du!!

#5 - - Mamma igen!:

Rocky blir bara bättre hela tiden när man rastar honom och är ju superduktig på att vara ensam om dagarna! Sen är han ju så fruktansvärt söt!!!! Utom när han förvandlas till "djävulen från Tasmanien ( Taz) och ögonvitorna rullar hahaha! BusRocky!

Upp