Somebody More Like You..

Sitter och lyssnar på musik på datorn, det är gammal musik som jag lyssnade på då jag var i tonåren, vilket också känns konstigt att skriva. För ibland känner jag mig fortfarande som 15 år. Men så är det inte längre. Både bra och dåligt kan jag tycka. Längtar ibland hem då man var mindre, då jag var ledsen och mamma alltid fanns där med hennes famn och kloka råd! Och allting kändes så mycket bättre efteråt, efter regn kommer alltid sol! Mamma fick det alltid att sluta regna i min värld och tog fram solen åt mig! Då jag såg på film med pappa på kvällarna även om vi såg filmer som var ruskit dåliga så var vi envisa och satt kvar för att de kunde ju faktiskt bli bra på slutet, men mestadels satt jag kvar för att bara få umgås med pappa. Eller då Eleni kunde sminka mig och fixa håret, och även toppa lite av mina ögonfransar för att jag skulle kunna blunda med mascara bakom glasögonen. Hon kunde alltid få mig att känna mig som en princessa!  
Musik tar upp gamla minnen och stärker gamla känslor!

En låt som väcker starka känslor är en låt som heter; Somebody more like you med Nickel creek.
Den låten betyder mycket för mig, första gången jag hörde låten hade något speciellt hänt. Jag var hjärtekrossad och jag ångrade mig fruktansvärt över att jag inte hade insett saker tidigare. Den passade på någotvis in i historien jag upplevde. Varje gång jag hörde låten så tänkte jag bara på den personen och jag gav faktiskt personen den låten då det nyligen hade hänt innan vi gick åt ett varsitt håll i livet.

Han hade vart kär i mig, och vi umgicks varje dag med pirriga magar.. Men jag var osäker och jag var rädd att om det gick fel, skulle vi skiljas åt och aldrig kunna umgås igen. Men en kväll slog det mig, att jag var kär och jag hade förnekat det hela. Jag försökte få tag på honom för att berätta som jag kände. Men det var försent. Så vi skiljdes åt och träffades inte, pratade inte med varandra. Kunde gå ett halvår emellan t.o.m ett år. Men det var något speciellt som gjorde att man aldrig släppte det som hände, som fick en att tänka tillbaka på den dagen och den tiden man hade haft ihop.

Idag är personen någon som står mig väldigt nära. Som faktiskt är den person som fick mig att tro på ödet och att då saker är menade så händer det vilket fall. Jag sa det jämt, att var det menat skulle det hända en dag.
Mycket riktigt så sitter jag här idag med den person jag aldrig kunde släppa riktigt, som hade gett mig den mystiska känslan jag aldrig hade känt förut med någon.
Idag bor vi ihop, vi har en hund tillsammans, och är en person jag ser mig själv i framtiden med!

Anton tog en del av mitt hjärta vid 15 års åldern som han aldrig lämnade tillbaka även om vi tog och gick åt varsitt håll i 4 år. Sedan insåg vi båda att det var något mer bakom den mystiska känslan och att det inte gick att ignorera den längre. Nu har han tagit hela mitt hjärta!

http://www.youtube.com/watch?v=y--lXx97I8k


Även om jag har det bra idag, så längtar jag tillbaka till vissa ögonblick då jag var yngre!
◊ Kärlek | |
#1 - - Mamma:

Gumman!! Om du vore här skulle jag krama dej!! Saknar er många gånger och tänker också på gamla tider. Glad att ni är nära ändå och vet att ni har det bra! Mina älskade flickor!!

#2 - - Eleni:

Gulliga du!

#3 - - Mimmimoster:

Musik kan förflytta en i tid och rum, plocka fram känslor och minnen. Den kan t.o.m fram mana dofter och smaker! Mina gamla skivor blir kvar, både vinyl och CD. Gör jag mig av med dem gör jag mig av med min minnesbank, min länk till mitt förflutna. Hur ska ni, mina syskonbarn, annars veta vad ni ska spela för mig när jag ligger o tynar bort på åldringsboendet!?! Just nu lyssnar jag igenom dem medan jag springer på crosstrainern, minns och ibland längtar, precis som du, tillbaka till svunna tider. Det är smärtsamt att bli vuxen Joanna, men hellre det än att inte känna ngt alls. TUR att det inte blev Anton och du den där gången, för då kanske det inte varit ni idag, som vuxna, och det vore en stor förlust att inte ha Anton i vår familj,han är en sån fin människa och vi vill att du ska ha det allra bästa. Kram på dig vännen.

#4 - - Mamma:

Håller med Mimsan helt! Vilken nostalgitripp vi gjort allihop tack vare ditt inlägg! Tog t o m fram gamla fotoalbum. Vart tog tiden vägen!? Kramar!

Upp