♥ 19 veckor

Lilleman är en stor kille nu, 19 hela veckor. Han växer han så de knakar. Mat är fortfarande ointressant så jag vet inte alls vad vi ska göra åt den saken, men vi kämpar på och försöker vara envisa och testar lite metoder.

Lilleman åkte ju på en mindre kul grej vilket är förhudskatarr, jag vet det låter inte alls som något speciellt roligt, även om namnet låter lite.... ja.. vad de nu låter som. Men efter att fått tvätta där dagligen och fått ut en liten sten så verkar det bli bättre och bättre. Nu varar det inte lika mycket där.

Jag har kämpat med att lära Rocky säga "mamma" eftersom jag sett hundar på youtube göra det, så vill jag gärna att våran lilleman ska kunna det också, mest för att det skulle vara roligt att se om jag ens skulle kunna lyckas lära honom det. Men under tiden jag satt och upprepade ordet "mamma" så visade Rocky att han kunde andra trixs som jag inte tränat honom till. Han vart ju förvirrad av att han inte fick godisen så han körde på med alla trixs han kunde. Det var tassen, give-me-5, give-me-10, sitt, ligg och vips upp i allt detta så sätter han sig riktigt på rumpan och sätter upp tassarna i luften och håller balansen kvar. Så jag tog och fortsatte med det trixet och gav upp att lära honom säga "mamma". Så nu då man säger tassarna upp så sätter han sig på rumpan och håller upp dom. Fast nu då jag skriver det så tycker jag att det är bättre och lära honom; upp med händerna! Så kanske man ska ändra ordet för trixet medan man kan.
Sedan håller han på att lära sig snurra runt, vilket jag trodde var ett lätt trix att lära ut, men det var det inte alls om man jämför med det andra han kan.

Igår då vi borrade upp hyllplanen så vart Rocky så otroligt rädd att han låg inne i vardagsrummet och skakade som en liten fegis, jag fick lite ont i hjärtat och ville så gärna ta upp han och hålla om han. Men man får inte göra det med en hund eftersom man förstärker deras sinnen. Och då kommer han vara rädd för saker lättare. Så det var lite tufft att inte göra det, flera timmar efter låg han fortfarande och skakade och ville inte komma då man prata med han eller något. Så det var tydligen väldigt omskakande av att höra ljudet hammra in pluggar och skruva i väggen. Men idag har han vart så mysig och goo så.
◊ Rocky | |
#1 - - Mamma:

Innan han lär sej "prata" måste han lära sej gå i koppel. Han hoppar hit o dit så man blir snurrig! Lilla Rocky! Kram på dej och din lilla "studsboll"!

#2 - - Mimmimoster:

"Gocky" är väl lycklig nu då du är hemma med honom igen, lillskrutten!

Upp