Olika kuddar.

Nu är jag inne på kuddfronten och funderar och finular.. Kuddöverdragen i vardagsrummet är jag äntligen klar med så de är inte något jag behöver fundera över på ett tag för nu hoppas jag på att de ska hålla ett tag iaf. Men vilket som så har vi tre svarta kuddar som vi använder då vi ligger och tittar på tvn på kvällarna, vi byter helt enkelt ut våra "finare prydnadskuddar". De svarta är mycket bekvämare så de är inte det att vi är rädda att förstöra dom eller använda dom. Men nu har de kommit till stadiet då de ser ut att vara så slitna precis som alla svarta grejer blir med tiden, lite gråaktig på vissa ställen. Men det är egentligen inte det som gör att jag vill byta ut dom, jag vill ju ha in mer ljus. Så för att få de svarta kuddarna att passa in och för att jag ska få in mer ljus så har jag fastnat lite. Våra andra kuddar är limegröna och rosa med en toning av beiga/naturvita hållet. Men jag är inte så säker på att jag vill ha in mer beiget i detta rum eftersom tapeterna är beige och brun. Rosa vill jag defenitivt inte ha in mer eftersom de får inte se för feminint ut. Limegrönt är jag osäker, skulle gärna tänka mig att ha kuddarna i vitt och grått, gu vad jag tjatar om dom färgerna känner jag. Allt jag pratar om att jag vill ha är ju i grått och vitt, hehe. Men jag vet inte alls hur jag ska lyckas få detta att bli bra. Några ifrån hemtex som jag kan tänka mig kanske kan passa eftersom de har typ samma material som de andra prydnadskuddarna.




Men till sovrummet då, där vill jag ha olika sorters kuddar. Där funderar jag på att ha både vita, gråa och kanske någon med lite färg, text eller snygga mönster. Något som dessa kanske. Hittat dom både ifrån ikea, hemtexHM och åhlens.

 
◊ Inredning | |
#1 - - Mimmimoster:

Har du ngn tröja som skulle kunna bli kuddverdrag, el en tunnare matta, ett par slitna jeans...Gå på ÅH o kolla stuvar el på Olssons förståss, klä om gamla kuddar. Ang de fina fr Indiska som du jobbat så med,moms o jag tror de håller bättre om du förstärker med vliselin på baksidan. Kramis

Upp