♥ Ensamhetsträning.

Idag har jag kämpat på med ensamhetsträning och hoppet om att inte höra han skälla. Inget skällande denna gång vilket fall, men jag körde lite olika metoder och började med små minuter och varje gång de var tyst, kom jag in och gav han en godis och beröm. Efter några gånger så började gnällandet bli mindre och mindre. Efter 2 minuter var det tyst på allt gnäll och vips så var han ensam i en kvart utan ett gnäll. Nu börjar vi gå åt rätt håll och imorgon har våran granne Frida vart så snäll att hon ska låna ut sin babymonitor en stund under dagen imorgon. Så då ska jag pröva att stå ute och invänta tiden, vi kunde ju önskat att det var sommar nu för då hade jag kunnat suttit ute på gräsmattan och solat. Men nu får jag helt enkelt stå ute i blasket och snön och invänta och ta tid. Värsta fall får jag väl bygga en snögubbe, hehe. Näe men kanske jag kan ta med mig en tidning och läsa utomhus och sitta på bron vilket fall. Kan vara en idée. Men jag är mest väntansfull över hur bra eller hur dåligt det kommer gå. Men förhoppningsvis går detta jättebra! Jag håller tummarna för det vilket fall!
◊ Rocky | |
#1 - - Mimmimoster:

Då hoppas vi på solsken till dig i morron! Ta med lite fika och en filt ut, mysigt!!

Upp