It's time for some pottering.

Igår då jag var hemma kom jag på att jag ville måla några tavelramar så jag tog med mig dom till lägenheten eftersom jag inte riktigt hann börja hemma. De var orange/röda, helt enkelt en lite konstig färg som man inte riktigt kan sätta ord på. Förstod att de skulle ta måååånga lager för att få dom riktigt vita som jag ville ha dom, men jag gjorde ett försök ändå.



Som bilderna visa så såg de ut innan jag började måla, efter mitt första grundläggande insåg jag att detta kommer bli omöjligt efter tre enkla lager, det krävs många fler. Tyvärr blev bilden lite suddig men som andra bilden visar såg de ut efter ett lager. Och äntligen var de vita efter ca 6-7 lager målande. Jag lät de torka under natten för att sedan fortsätta med decopage, ska även nämna att idéen har jag snott av min syster denna gång. Tyckte hon hade gjort sina vita ramar så himla snygga så jag var faktiskt tvungen att göra något som är i princip likadant.

Efter att jag låtit de torkat var det som sagt dags för decopage, jag tog fram en servett som hade det jag ville ha. Det var svarta detaljerna jag var ute efter, sedan klippte jag ut det jag skulle ha på ramarna. Sedan var det bara att klistra fast med decopagelimmet. Kladdar på ett laget och sätter fast bitarna, sedan är det bara att låta det torka och måla ett nytt lager ovanpå. Sedan blev resultatet sådär!


Jag är nöjd över vad jag åstadkommit idag, nu längtar jag bara tills jag har någonstans att sätta upp dessa ramar. Vad jag ska ha för foton i har jag inte riktigt bestämt mig för ännu, men jag tror det blir något som går åt svartvitt. Återkommer med bild då de kommit på plats och foto sitter i.
◊ Pyssla | |
Upp