Candlelight.

Var hem en sväng till mamma och pappa, syrran följde också med och vi hade bestämt för att ta en liten pysseltime. Jag hade redan bestämt exakt vad jag ville göra för saker. Så jag hade norpat några av älsklingens tråkiga ljuskoppar, självklart hade jag fått lov att göra om dom också, så det var inte en överraskning att de skulle se annorlunda ut. Man kan säga att jag hade riktat in mig på ljus denna pysseldag.

Före                   Efter

Detta var ju ingen speciellt komplicerad grej att måla över träfärgade ytan till svart, men jag tycker den vart bra vilket fall. Vi har liksom riktat in oss mer på svart i vardagsrummet så den passar in bättre nu.





Dessa ljuskoppar var helt enkla i glas och jag tyckte de va lite tråkiga så jag ville göra om dom, kollade med älsklingen om det var okej först eftersom han ägde dom. Vilket det var, så jag tog tunt papper och satte fast på utsidan och vips så blev det såhär. Dagen efter gjorde jag också om två till så att de blev vita. Jag blev nöjd över resultatet och älsklingen verkar tycka de passar bra in.
◊ Pyssla | |
Upp