It supposed to be the best night ever.

Då jag hade shoppat klart för dagen inne på shoppingcentret Entré så åkte vi hem och gjorde iordning oss för att festa. Vi sminkade oss och fixade till håret, medan Patrik satte framför tvn och drack. Då vi var klar med all sminkning och hårfixning så satte vi oss och spelade lite kort, pratade och sjung lite singstar. Vi började klä på oss ytterkläderna och satte på oss skorna. Vi började gå ut genom ytterdörren och då vi nästan var framme vid trappgången så kom det ett gäng killar som mumlade och frågade oss vart vi skulle ta vägen. Valentine svarade "Crown" medan vi fortsatte och gå.



Vi fortsatte till busshållplatsen, vi såg bussen komma in och ställa sig på andra sidan. Då bussen vänder ställer alla sig redo för att få kliva på. Bussen åker bara förbi oss allihopa, den bara lämnade oss vi var t.o.m ca tio pers som stod där och väntade. Irritation växte inom en att det stod att det skulle gå en buss men uppenbart struntade busschauffören alltihopa. Som tur var stod det två taxi bilar mitt emot oss så vi gick direkt fram och haffade åt oss en. Vi satte oss till bilen och sa vart vi skulle, taxichauffören pratade med oss hela resan och var väldigt trevlig, han hette Shlery och sa att vi kunde ringa honom när vi ville ha skjuts hem så lovade han att ge oss bra priser. Vi tackade och klev ur bilen. Vi gick fram till klubben Crown och väntade och insåg att det var en halvtimme kvar tills de skulle öppna, klockan var alltså elva på kvällen och de skulle öppna halv tolv och kom man in innan tolv tiden så skulle man få gå in gratis. Vi stod där ett bra tag, sedan kom det en kille som stod där också. Valentine gick fram och frågade ifall han också skulle in på Crowns. Han nickade och sa att han jobbade där så att han skulle in.

Efter att vi stått och pratat om allt möjligt så kommer det äntligen någon för att öppna dörren och det hade gått tio minuter i övertid, han släppte in först två personer som stod bakom oss som också hade kommit dit. Han frågade den andra killen som vi stått och prata med om han skulle jobba ikväll och killen svarade ja. Och så släppte han in honom, han frågade honom ifall vi var i hans sällskap. Svinaktigt av killen så skakar han på huvudet i form av ett nej och yttrar sig så att orden verkligen kommer ut ur hans mun. Den andra killen är påväg att stänga igen dörren och Patrik skyndar sig och fråga varför vi inte får komma in, killen svarar oss; tyvärr så öppnar vi inte förens 0.00.

Valentine ifrågasatte direkt, vi hade stått i 40 minuter och väntat, vi hade gått in på Internet på telefonerna för att dubbel kolla allting så att inget hade missuppfattas. Jag kunde inte vara tyst längre, irritation inom mig växte. Jag ställde frågan varför det stod på dörren att det var 23.30 de öppnade, killen skakar på huvudet och säger att han inte har en aning och att det måste vara gamla tider. Patrik ställer frågan; Varför står det på Internet att ni öppnar 23.30. Jag förstod att killen som stod i dörren egentligen inte hade något som helst med de där sakerna att göra, det var ju självklart så att han gör precis som hans chef säger åt honom. Men jag sa åt honom att hälsa sin chef att det var dags att fixa nya skyltar ect. Vi vart så sur att han inte ens kunde släppa in oss så att vi fick värma oss en stund så vi gick till Deep där vi visste att jag och Valentine hade gratis inträde.

Över på andra gatan och där var Deep, träffade direkt vakten Isak och han sa direkt till dom i kassan att jag och Valentine inte behövde betala något inträde. Tyvärr var han lite snål som inte kunde ge Patrik gratis inträde så vi valde att vi skulle dela på hans senare, vi gick in och det var helt tomt i klubben. Trist som bara den, ljudet var så högt att vi knappt hörde vad den andra sa för något, vi gick fram och tillbaka. Vi gick senare till rökrummen för Valentine skulle röka. Där kommer det en främmande karl och ställer sig och pratar med oss, han hade något runt magen som ett slags stöd för ryggen såg det ut som och ena armen hade han upp hängd så att han inte kunde använda den.Valentine kunde inte låta bli att fråga vad som hade hänt honom, han berättade att han hade blivit påkörd men att det hindrade inte honom ifrån att festa. Det såg väldigt komplicerat ut då han inte kunde använda ena armen, men han svarade oss lite fräckt och sa att det största problemet var att han inte kunde torka sig i röven ordentligt eftersom han var högerhänt. Vi kunde inte hålla oss för skratt. Tyvärr tyckte jag inte så jätte bra om honom hans första intryck var inte det bästa tyckte jag, han lyssnade ingenting nästan på vad vi sa utan babblade iväg hela tiden om allt möjligt. Det var nästan som om allt man sagt gick in genom ena örat och ut genom andra.

Jag och Valentine gick till toaletterna och pratade vidare, sedan gick vi runt lite och kollade om det hade kommit fler folk, men icke. Vi var så ensamma man kunde bli, Valentine och Patrik drack en del så de såg ut och vara på ett riktigt kalas humör. Jag såg Killen i garderoben som såg så ensam ut, Valentine och Patrik hade gått till dansgolvet och hade börjat skaka på rumpan. Jag kände mig inte ett dugg motiverad på att gå och dansa på ett tomt dansgolv. Så jag ställde mig och började prata lite med killen i garderoben. Vi kom väldigt bra överens och där blev jag kvar hela kvällen faktiskt. Fler folk trillade in men det var mest bögar och ensamma killar. Till och med gubbar vid 60 års åldern. Jag satte bra vid garderobskillen, vi pratade om livet och han var inte svensk så jag frågade lite om hans ursprung. Han var ifrån polen och han hade jobbat på klubben i 10 år. Han var så himla snäll emot mig att jag till och med fick gratis drycker och gratis chips. Jag gick iväg till baren några gånger åt honom för att fixa vatten åt han, vet inte  hur många glasvatten han drack men de kändes som hur många som helst. Han berättade lite  skvaller om folk där vilket jag tyckte var jätte roligt. Han pekade dessutom ut en kvinna, hon var lång och mörk. Jag var helt säker på att det var en tjej, men tydligen var det en transitivt. Kunde jag aldrig gissat på. Sedan berättade han till mig att jag befann mig på en gayklubb, jag blev helt paff. Det var ju inte så konstigt om det fanns transor och en massa bögar där. Helt plötsligt fall pusselbitarna på plats.



Engång då jag gick för att hämta vatten till Robban, han som jobbade i garderoben så vart två killar helt lyckliga över att se mig gå mot baren, den enda killen smekte mig på kinden och sa att jag var så mycket sötare om jag log. Jag skakade på huvudet och flinade och bad om ett glasvatten till killen i baren. En annan gång då jag var på väg för att fixa så försökte jag gå förbi en kille, han påminde faktiskt lite om en apa, eller kanske en gorilla? Killen backade med flit så att jag skulle gå in i honom och skyndade sig att ursäkta sig flera gånger. Jag satt bäst med killen i garderoben, jag orkade inte göra något speciellt den kvällen.

Vi stannade på krogen tills klockan var fem på morgonen, då var det äntligen dags att gå hem. Vi tog en taxi hem och så fort vi kom hem var det sova på direkten! Även om jag inte riktigt festade eller dansade som en galning så hade jag haft det trevligt och jag tackar Robban för sällskapet. kvällen var kanske inte den bästa, men den var helt klart en bra kväll ändå!
◊ Äventyr | |
Upp